The typical jag…

När du efter 30min kö, alldeles för tidigt på morgonen, äntligen droppat bagaget, checkat in, klarat dig igenom Security Check och kommit in i TaxFree. Äntligen läge för en Capuccino Grande.

WTF?!? Var är plånbok med plastpengarna & ID-kort?!? Alla fickor, väskor kollas, töms & dubbelkollas. Tomt.

  1. Backtracking.
  2. Jag tog upp plånboken vid långtidsparkeringen.
  3. Förhoppningsvis ligger resans halva ekonomi där.
  4. Spring.
  5. Ut genom tullen.
  6. Bort till långtids.
  7. Vidare till bilen.
  8. Japp. Bredvid förarstolen.
  9. Spring tillbaka.
  10. Security Check #2
  11. Gate!

Kom ändå tillbaka i god tid.
Pöhstah!!!

Skönt att sätta sig på planet drypande av svett.

The Typical jag.

Om berander

Trebarnsfar och sporadisk tränaalltmöjligt. Jobbar inom vården och har en önskan om att öka den egna träningsdosen :) Och det är faktiskt jag på bilden, om än anno 1994... *suck*
Detta inlägg publicerades i Resa. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till The typical jag…

  1. Anneli Berander skriver:

    Lycklig resa önskas!

  2. Hedda skriver:

    Håhå jaja. Om kusinbarnen klagar över förvirringen kan du ju hälsa dem att de åtminstone inte har en far som ”bara ska gå ut och ta ett bloss” sisådär tre minuter innan incheckningen stänger, VARJE GÅNG det ska flygas någonstans. Med kollektivt magsår hos övriga familjen som följd.
    (Kan även appliceras på resor med tåg, båtar och allt annat som går efter hyfsat strikta tidtabeller.)

    Ha det gött i amerikat!
    /H

Lämna en kommentar